•  Navigatie
  • tapevork-403586_1280tekstgroot

    Vijf redenen waarom je niet te vaak op de weegschaal moet staan

    1. Een gewicht wisselt van nature van dag tot dag. Zo’n getal op de weegschaal zegt gewoon niet zo veel. Als je een dag veel zout hebt gegeten, hou je bijvoorbeeld vocht vast. Dat zie je de volgende dag terug op de weegschaal.

    2. Als je last hebt van obstipatie (verstopping, moeilijke stoelgang), kun je dat ook terugzien in een hoger gewicht op de weegschaal. Het is geen extra lichaamsvet!

    3. Je hormonen kunnen er ook voor zorgen dat je gewicht tijdelijk verandert. De meeste vrouwen zijn 1 tot 2 kilo zwaarder vlak voor de menstruatie.

    4. Je gewicht is niet de beste graadmeter. Het gaat je toch vooral om een mooi figuur? Dan zijn je spiermassa en je middelomtrek veel meer van belang. Pak een meetlint en laat je spier- en vetpercentage bepalen.

    5. Je kunt je humeur laten verpesten door de natuurlijke gewichtsschommelingen. Als je ’s ochtends op de weegschaal staat en je bent een pond zwaarder dan de vorige dag, dan is het waarschijnlijk alleen maar vocht. Jammer als je daardoor van slag raakt!

    Overigens is jezelf regelmatig wegen en meten wél een goede gewoonte, zo blijkt uit onderzoek bij mensen die succesvol zijn afgevallen. Maar één keer per week is voldoende.

    Ik kan je heel eenvoudig helpen je gewicht weer op peil te brengen en het ook zo te houden. De metingen, zoals spier- en vetpercentage meten kan ik hier, in mijn praktijk, zo voor je uitvoeren. Vraag gewoon die hulp en begin! Neem gewoon contact op via de website, bel (0624514145) of mail en maak een afspraak. Je bent van harte welkom!

     

    Hartelijke groet,

    Anky Vlemmings, Praktijk 0164

    Praktijk 1064 Logo RGBkleintwitter